Čitanka se sastoji od osam poglavlja u kojima su, prema teorijskom i hronološkom principu, organizovani književnoumetnički i drugi odgovarajući tekstovi. Svi tekstovi dosledno su propraćeni bogatom metodičkom aparaturom. U funkciji kvalitetnog korišćenja ove knjige ustanovljen je pregledan sistem naslova i podnaslova, jasno su istaknute nepoznate reči i smisleno su upotrebljena različita slikovna sredstva (reprodukcije, fotografije, crteži i naročito funkcionalne tabele). Reč recenzenta „S obzirom na to da je čitanka namenjena različitim srednjoškolskim profilima, svaki segment sadrži i fakultativne elemente. Time se istovremeno, što je inače retkost u našim udžbenicima i pedagoškoj praksi, poklanja pažnja obaveznim informacijama, ali se otvaraju mogućnosti i zainteresovanim pojedincima da steknu dodatna znanja i podstiču sopstvene sposobnosti i kreativnost.” Prof. dr Snežana Samardžija, Filološki fakultet u Beogradu