ISTORIJA za četvorogodišnje stručne škole

1.028,50RSD

Prodavac: Elafor d.o.o

Šifra artikla: 22120

Id artikla: 1542064

Autori
Broj stranica 172
Povez Meki povez
Pismo Ćirilica
Godina izdanja
ISBN13 978-86-17-21015-9
Broj izdanja 10
Status izdanja Preštampano
Format A4
Oblik Štampani
Razred 2
Predmet Istorija
Jezik nastave Srpski jezik
Izdavač JP Zavod za udžbenike

ISTORIJA za drugi razred srednjih stručnih škola 10. preštampano izdanje – 2023. god. Autor: Ivan M. Becić Udžbenik koji je pred Vama nastao je sa namerom da se istorija perioda ne tako daleke prošlosti približi srednjoškolskoj populaciji. Želja mi je bila da priredim ne mnogo opširan priručnik, ali da se u njemu nađe sav potreban sadržaj za sticanje znanja i opšteg obrazovanja. Da li ovaj udžbenik u odnosu na prethodni nudi nešto novo? Smatram odgovor pozitivnim, i osim želje da se odvoji od ideološke sfere uticaja, Udžbenik nudi osnovne podatke iz oblasti koje do sada nisu ili su nedovoljno obrađivane u udžbenicima srednjih stručnih škola. Tu su, u prvom redu, sport, muzika, film, umetnost, predmeti i pojmovi koji su sastavni deo svakodnevnog života. Takođe, značajno je povećan broj fotografija i ilustracija, koje, mimo toga što prate sadržaj teksta, treba da pomognu vizuelnom usvajanju znanja. Jasno je da mi je namera da zahvat u širinu bude što veći bila ograničena postojećim planom i programom, posebno predviđenim brojem časova za pojedine nastavne teme. Trudio sam se da Udžbenik napišem jasnim rečnikom, s objašnjenjima pojedinih pojmova i događaja, ali su određena mesta svesno ostavljena bez decidiranog zaključka – da se ne bi sputavao misaoni proces učenika i njegova kreativnost u donošenju ocena o pojedinim događajima. Iako je istorija nauka koja je prepuna brojki i u velikoj meri zavisi od faktografije, pokušao sam da broj godina i druge cifarske podatke svedem na odgovarajuću meru, jer oni sami po sebi nemaju značenja bez odgovarajućih referenci za upoređivanje i komentar. Pokušaj da se dobije bolji udžbenik ostaće bez rezultata ukoliko ga ne proprate sugestije, komentari i dobronamerne kritike, kako profesora tako i učenika. Nadam se da će ih biti jer je kvalitetan udžbenik pravi način da se istorija kao deo života, a ne prošlosti približi mladom naraštaju.