Kategorije
Autori | BOBIĆ TATJANA , RASPOPOVIĆ MILAN |
Broj stranica | 83 |
Povez | Meki povez |
Pismo | Ćirilica |
Godina izdanja | 2023 |
ISBN13 | 978-86-17-20842-2 |
Broj izdanja | 6 |
Status izdanja | Preštampano |
Format | A4 |
Oblik | Štampani |
Razred | 1 |
Predmet | Fizika |
Jezik nastave | Srpski jezik |
Izdavač | JP Zavod za udžbenike |
FIZIKA 1 - ZBIRKA ZADATAKA SA PRIRUČNIKOM ZA LABORATORIJSKE VEŽBE za prvi razred četvorogodišnjih srednjih stručnih škola
Autori:
Milan O. Raspopović
Tatjana M. Bobić
FIZIKA KROZ ZADATKE nastava fizike ne može biti uspešno ostvarena, bez obzira na to koji je nivo u pitanju, ako teorijska predavanja ne dobiju praktični smisao i konkretizaciju pri izradi zadataka, određenih eksperimenata i laboratorijskih vežbi. Međusobna povezanost raznih pojmova i veličina i primena fizičkih zakona najočiglednije se pokazuju pri izradi zadataka.
Originalnost i samostalnost učenja i sposobnost promišljanja najviše dolaze do izražaja upravo pri rešavanju zadataka. Razna takmičenja i prijemni ispiti iz fizike potvrđuju i značaj zadataka u nastavi ovog predmeta.
Zadaci su grupisani po nastavnim temama i poređani po „težini“. u okviru svake nastavne teme, jedan deo zadatka je dat sa kompletnim postupkom rešavanja, a drugi deo je ostavljen učeniku za samostalan rad.
Za sve zadatke−pitanja postoje rešenja ili odgovori, ali zbog posebnog zadovoljstva, podsticanja vaše misaone aktivnosti i sticanja samopouzdanja, najpre sami pokušajte da dođete do rešenja, a zatim rezultat uporedite sa ponuđenim odgovorom.
Sadržaj zadatka−pitanja je tako odabran da ukazuje na široku primenu fizičkih pojmova i zakona kojima se one pokoravaju kako u tehnici, tako i u svakodnevnom životu.
Stečeno znanje postaje naša svojina tek kada ga primenimo u konkretnim slučajevima u osvajanju novog saznanja ili rešavanju praktičnih i svakodnevnih problema.
Čisto teorijsko znanje je apstraktno, formalno i pasivno. Da bi ono postalo konkretno, aktivno i primenljivo, treba ga potkrepiti rešavanjem zadataka, demonstracionim ogledima i laboratorijskim vežbama. Time se uvećava ne samo kvalitet stečenog znanja, nego se povećava i njegova trajnost.
Skrećemo pažnju na neophodnost analize rezultata dobijenih u rešavanju zadataka−pitanja, potrebno je ustanoviti da li dobijeni rezultati imaju fizičku realnost, smisao i proveriti merne jedinice za pojedine vrednosti veličina. kako se dati rezultati mogu uopštiti i primeniti na rešavanje sličnih problema? koliko i kako se mogu iskoristiti u sticanju novih saznanja i rešavanju praktičnih zadataka ne samo u domenu fizike, nego i u oblasti drugih nauka?
Nadamo se, dragi učenici, da ćete, učeći fiziku rešavanjem zadataka i izvođenjem eksperimenata i laboratorijskih vežbi, doživeti i osetiti bar deo onog uzbuđenja, radosti i borbe ljudskog uma, koje doživljava fizičar nastojeći da što bolje razume zakonitosti prirode.
Autori