FIZIKA 1 - ZBIRKA ZADATAKA SA PRIRUČNIKOM ZA LABORATORIJSKE VEŽBE za 1. razred četvorogodišnjih srednjih stručnih škola (2018.god)

786,50RSD

Prodavac: Elafor d.o.o

Šifra artikla: 21086

Id artikla: 1550656

Autori
Broj stranica 83
Povez Meki povez
Pismo Ćirilica
Godina izdanja
ISBN13 978-86-17-20842-2
Broj izdanja 6
Status izdanja Preštampano
Format A4
Oblik Štampani
Razred 1
Predmet Fizika
Jezik nastave Srpski jezik
Izdavač JP Zavod za udžbenike

FIZIKA 1 - ZBIRKA ZADATAKA SA PRIRUČNIKOM ZA LABORATORIJSKE VEŽBE za prvi razred četvorogodišnjih srednjih stručnih škola

Autori:

  • Milan O. Raspopović

  • Tatjana M. Bobić

FIZIKA KROZ ZADATKE nastava fizike ne može biti uspešno ostvarena, bez obzira na to koji je nivo u pitanju, ako teorijska predavanja ne dobiju praktični smisao i konkretizaciju pri izradi zadataka, određenih eksperimenata i laboratorijskih vežbi. Međusobna povezanost raznih pojmova i veličina i primena fizičkih zakona najočiglednije se pokazuju pri izradi zadataka.

Originalnost i samostalnost učenja i sposobnost promišljanja najviše dolaze do izražaja upravo pri rešavanju zadataka. Razna takmičenja i prijemni ispiti iz fizike potvrđuju i značaj zadataka u nastavi ovog predmeta.

Zadaci su grupisani po nastavnim temama i poređani po „težini“. u okviru svake nastavne teme, jedan deo zadatka je dat sa kompletnim postupkom rešavanja, a drugi deo je ostavljen učeniku za samostalan rad.

Za sve zadatke−pitanja postoje rešenja ili odgovori, ali zbog posebnog zadovoljstva, podsticanja vaše misaone aktivnosti i sticanja samopouzdanja, najpre sami pokušajte da dođete do rešenja, a zatim rezultat uporedite sa ponuđenim odgovorom.

Sadržaj zadatka−pitanja je tako odabran da ukazuje na široku primenu fizičkih pojmova i zakona kojima se one pokoravaju kako u tehnici, tako i u svakodnevnom životu.

Stečeno znanje postaje naša svojina tek kada ga primenimo u konkretnim slučajevima u osvajanju novog saznanja ili rešavanju praktičnih i svakodnevnih problema.

Čisto teorijsko znanje je apstraktno, formalno i pasivno. Da bi ono postalo konkretno, aktivno i primenljivo, treba ga potkrepiti rešavanjem zadataka, demonstracionim ogledima i laboratorijskim vežbama. Time se uvećava ne samo kvalitet stečenog znanja, nego se povećava i njegova trajnost.

Skrećemo pažnju na neophodnost analize rezultata dobijenih u rešavanju zadataka−pitanja, potrebno je ustanoviti da li dobijeni rezultati imaju fizičku realnost, smisao i proveriti merne jedinice za pojedine vrednosti veličina. kako se dati rezultati mogu uopštiti i primeniti na rešavanje sličnih problema? koliko i kako se mogu iskoristiti u sticanju novih saznanja i rešavanju praktičnih zadataka ne samo u domenu fizike, nego i u oblasti drugih nauka?

Nadamo se, dragi učenici, da ćete, učeći fiziku rešavanjem zadataka i izvođenjem eksperimenata i laboratorijskih vežbi, doživeti i osetiti bar deo onog uzbuđenja, radosti i borbe ljudskog uma, koje doživljava fizičar nastojeći da što bolje razume zakonitosti prirode.

Autori