Kategorije
Autori | Simeon Marinković, Slavica Marković |
Broj stranica | 176 |
Povez | Meki povez |
Pismo | Ćirilica |
Godina izdanja | 2020 |
ISBN13 | 978-86-529-0781-6 |
Broj odluke Ministarstva | 650-02-00568/2019-07 |
13.1.2020. | |
Broj izdanja | 1 |
Status izdanja | Novo |
Format | A5 |
Oblik | Štampani |
Razred | 7 |
Predmet | Srpski jezik |
Jezik nastave | Srpski jezik |
Šifra kompleta | 312SRP7SRP |
Udžbenička jedinica | |
Izdavač | Kreativni centar |
Садржај читанке је подељен на четири тематске целине: Плави чуперак, Златна јабука, Међу својима и Кроз мећаву. На крају сваке целине, под насловом Шта треба запамтити, дати су одељци са прегледно организованом систематизацијом градива, уз навођење наслова репрезентативних књижевних дела. Истакнути су књижевни појмови у вези с делом које се обрађује и издвојене су кључне речи. Већина текстова обогаћена је изводима из критика, кратким и упечатљивим одломцима који се односе на писца или његово дело. Уз обавезни списак дела за обраду, читанка садржи и допунски избор лектире, који допушта наставнику и ученику већу креативност у достизању исхода. Допунски избор чине: Антон Павлович Чехов, Чиновникова смрт; Јанко Веселиновић, Хајдук Станко; Јасминка Петровић, Лето кад сам научила да летим, те научнопопуларни текстови преузети из књиге Томаса Армстронга Паметнији си него што мислиш. Анализе текстова састоје се од низа питања, налога и задатака који су по сложености диференцирани у три нивоа (основни, средњи и напредни ниво). Питања, налози и задаци логички су повезани са садржајем, добро су осмишљени и упућују ученике на различите когнитивне активности. Истовремено, представљају путоказе за самостално читање, разумевање и усвајање наставних садржаја. Подстичу ученике на стваралачко мишљење и истраживање. Методичка апаратура аутора читанке инструктивна је и подстицајна, прилагођена настави у којој се усвајају одговарајућа функционална знања. Осим четири наведене целине, читанка садржи и део намењен култури читања и писања (пример како се води дневник читања; правила за изражајно читање и рецитовање; правила за добро писање састава).