Kategorije
Autori | Јасмина Франолић |
Broj stranica | 94 |
Povez | Meki povez |
Pismo | Ćirilica |
Godina izdanja | 2025 |
ISBN13 | 978-86-10-05088-2 |
Broj odluke Ministarstva | |
Broj izdanja | 1 |
Status izdanja | NOVO |
Format | A4 |
Oblik | Štampani |
Razred | 3 |
Predmet | Srpski jezik |
Jezik nastave | Srpski jezik |
Šifra kompleta | |
Udžbenička jedinica | |
Izdavač | Vulkan Izdavaštvo d.o.o. |
Уџбеник је конципиран тако да се увек полази од онога што је ученицима познато из ранијих разреда или из претходних лекција, а затим се иде ка усвајању нових и непознатих појмова из лекције која се обрађује. Лекције су обрађене по ЕРР моделу – евокација, разумевање значења, рефлексија. У ту сврху у уџбеник је уведен лик дечјег таблета Тоше. На његовом дисплеју, на почетку сваке лекције, налази се уводни текст који ће ученике подсећати на претходно стечено знање, било из ранијих разреда или из неке од претходних лекција (евокација). Након тога следи одељак са полазним лингвометодичким текстом. Он је представљен у виду стрипа или као књижевноуметнички текст приређен тако да се јасно уочи обрађивана језичка/правописна појава. Потом следи теоретска разрада дате појаве и јасно истакнуто правило и норма коју треба запамтити (разумевање значења). На крају сваке лекције дати су задаци за проверу усвојености градива (рефлексија). Након одређене групе лекција у уџбеник је убачен одељак назван Тошина енигматика, који садржи енигматске задатке и појмовне мапе које ученици сами попуњавају. На крају уџбеника се налази Тошин правописни подсетник, који је осмишљен као табела правописних правила која могу допринети бољем усвајању градива, а пре свега писмености и правилног језичког изражавања. Примери су бирани тако да покажу ученицима функционалност језика и усмере их на његову примену и међусобну повезаност градива и животних ситуација, теже ка функционалном образовању ученика и његовој функционалној писмености. Осим тога, уџбеник негује лепоту језика, традиционалне вредности, дух патриотизма, али и толеранције и развија свет о различитостима које треба прихватити и поштовати.