Kategorije
Autori | Маја Димитријевић |
Broj stranica | 196 |
Povez | Meki povez |
Pismo | Ćirilica |
Godina izdanja | 2025 |
ISBN13 | 978-86-10-05092-9 |
Broj odluke Ministarstva | |
Broj izdanja | 1 |
Status izdanja | NOVO |
Format | A4 |
Oblik | Štampani |
Razred | 3 |
Predmet | Srpski jezik |
Jezik nastave | Srpski jezik |
Šifra kompleta | |
Udžbenička jedinica | |
Izdavač | Vulkan Izdavaštvo d.o.o. |
Текстови у Читанци груписани су тематски, а књижевно-теоретски појмови се уводе постепено и међусобно надовезују. Књижевни појмови се објашњавају речником без овешталих фраза већ искључиво водећи се императивом да дете разуме обрађени појам. Ауторка је водила рачуна о броју обрађених појмова по лекцији. Читанка подстиче критичко мишљење ученика и олакшава интерпретацију текста учитељима. Сваки текст прати садржајна методичка апаратура, која представља значајну подршку учитељу у наставној интерпретацији. Највише пажње у методичкој апаратури посвећено је тумачењу текста кроз три сегмента: Разговарамо, Стварамо и Вежбамо. У одељку Разговарамо дати су налози који се односе на различите нивое разумевања текста. У одељцима Вежбамо и Стварамо дати су задаци за увежбавање усвојених садржаја, са простором за писање или цртање одговора – и све је то увек тематски врло чврсто у вези са обрађеним текстом. Важан сегмент методичке апаратуре јесте онај део који се односи на писца. Уз наслов дела увек стоји фотографија или слика књижевника, као и преглед његових/њених текстова које су ученици већ читали, али и препоруке за даље читање. Након књижевног текста се налази кратка биографија писца, допуњена његовим/њеним кратиким аутентичним исказом различитим, пригодним темама: детињству, родитељима, игри, деци, књигама, школовању итд. На крају сваке тематске целине је Обнављалица, тј. резиме-страница, с различитим типовима задатака и захтева којима се проверава степен усвојености појмова и садржаја обрађених у том читаначком блоку.