Kategorije
Autori | Светлана Курћубић Ружић |
Broj stranica | 84 |
Povez | Meki povez |
Pismo | Ćirilica |
Godina izdanja | 2022 |
ISBN13 | 978-86-10-03736-4 |
Broj odluke Ministarstva | 387-3/2022 од 16.6.2022. |
Broj izdanja | 1 |
Status izdanja | NOVO |
Format | B5 |
Oblik | Štampani |
Razred | 8 |
Predmet | Srpski jezik |
Jezik nastave | Srpski jezik |
Šifra kompleta | |
Udžbenička jedinica | Додатно наставно средство |
Izdavač | Vulkan Izdavaštvo d.o.o. |
„Дневник читања” замишљен је као додатно наставно средство у коме ће ученици осмог разреда водити белешке док читају дела из домаће лектире и тако се припремају за часове анализе књижевних дела. „Дневник читања” је у потпуности заснован на Плану и програму наставе и учења за пети, шести, седми и осми разред основног образовања, а сви налози и задаци дати су тако да се на основу њих остварују исходи прописани Планом и програмом. Идеја водиља приликом стварања додатног наставног средства била је да се ученицима омогући лакше припремање за часове обраде књижевних дела, тј. да се посредством програмираног, циљаног читања дође до анализе садржаја, као и да се ученици оснаже да сами преузму активну улогу у креативном истраживању својих способности, могућности и свог изражавања. Замисао аутора је била да се на овај начин популарише читање, да се ученици додатно мотивишу, те да се пробуди љубав према књижевности и стваралаштву. „Дневник читања” је састављен из два дела: Први део посвећен је анализи књижевних дела из домаће лектире, кроз методички вођена питања и налоге који су у потпуности прилагођени узрасту и сазнајним могућностима ученика. У другом делу „Дневника” ученик се појављује у улози читаоца књижевних дела, али добија и нову улогу, постаје сам аутор „Дневника”. Он треба да осмисли свој дневник, да по препорученом обрасцу као аутор осмисли питања и анализира књижевно дело из додатног избора лектире или своје омиљене књиге које чита у слободно време. Ученици су помоћу овог додатног наставног средства подстакнути да истражују, испитују и самостално решавају проблемске задатке. „Дневник” пружа могућност ученицима да кроз дате садржаје систематизују своја знања, понављају усвојено и примене научено. Посебна пажња посвећена је налозима којима се развија критичко мишљење ученика, као и онима којима се повезује садржај књижевног дела са савременим темама и ученичким искуством, што доприноси трајнијем усвајању знања.